Zaměstnání 

 

Rodinný klub Klíček hledá:

 

Rodinný klub Klíček v září otevírá lesní klub Letokruhy - družinu pro děti od třetí do páté třídy.

Hledáme do týmu lektora či lektorku do lesní družiny

Koho bychom u nás rádi přivítali?

Někoho, kdo:

  • respektuje sebe, lidi i přírodu
  • má zkušenosti s vedením skupiny dětí a má k takové práci vztah
  • bere děti jako rovnocenné partnery v komunikaci
  • je kreativní, umí připravit program a umí si hrát
  • je rád(a) v přírodě a bude s námi pobývat venku za každého počasí
  • je osobou spolehlivou, komunikativní, důslednou a tolerantní    

Co byste si u nás zkusili?

  • pracovat s dětmi ve věku 8-10 let
  • podílet se na tvorbě programu a koncepce klubu
  • aktivně se zapojovat do organizace akcí v Klíčku

Co vám můžeme nabídnout?

  • tvůrčí práci s milými lidmi
  • prostředí, které staví na respektujícím a otevřeném přístupu k dětem
  • možnost dalšího vzdělávání a profesního rozvoje
  • zajímavé platové podmínky

        Pokud Vás nabídka zaujala, pošlete nám svůj životopis s motivačním dopisem na email: klubklicek@gmail.com,
        nebo nám s dotazy zavolejte na telefon: 721 338 086
        Těšíme se na Vás!

dále sháníme :

Lektora/pedagoga/chůvu

          Která:

·         má zkušenosti se vzděláváním dětí a vedením dětského kolektivu

·         zná naši přírodu a má ducha zálesáka (pedagog. vzdělání výhodou)

·         je kreativní, samostatná a nadšená pro nové věci

·         má ráda přírodu, děti a nevadí ji pobývat venku za každého počasí

·        láskyplně povede děti dle jejich individuálního vývoje, ale v souladu dle potřeb skupiny

·         je spolehlivá, komunikativní, důsledná, organizačně schopná, tolerující

         má hudební dovednosti - zpěv, hra na hudební nástroj (kytara, flétna..)

          Má chuť:

·         pracovat s dětmi ve věku 4-6 let v max. počtu 12 dětí

·         podílet se na tvorbě programu klubu a jeho koncepce

·         aktivně se zapojovat do organizace akcí klubu  

A        Nepohrdne:

·         přátelským  kolektivem

·         tvůrčí prací

·         možností dalšího vzdělávání a profesním rozvojem

·         zajímavými platovými podmínkami

 

         Pokud Vás nabídka zaujala, pošlete nám svůj životopis s motivačním dopisem na email: klubklicek@gmail.com,

         nebo nám s dotazy zavolejte na telefon: 721 338 086

         Těšíme se na Vás!

 

  Vyhrazujeme si právo na základě výběrového řízení nepřijmout žádného uchazeče.

Naše filozofie, přístupy a metody využívané v práci s  dětmi

Vycházíme z filozofie lesních školek. Vedeme děti k blízkému vztahu k přírodě, rozvíjíme znalosti, vědomosti a dovednosti (nejen o přírodě), na základě kterých si dítě vytváří své postoje. Přibližujeme děti přirozeným rytmům a cyklům přírody. Vedeme děti k odpovědnému postoji k životnímu prostředí. Přirozeným pohybem ve venkovním prostředí dbáme o fyzický vývoj a podporujeme duševní pohodu. Děti se učí vědomě a cíleně pracovat s rizikem ve prospěch rozvoje svých dovedností. Rizikové situace jsou zpracovány v podrobném dokumentu, kde je vyhodnocená bezpečnost jednotlivých rizik a lektoři jsou s ní ztotožněni. Pobytem venku posilujeme nejen  imunitní systém dítěte. Příroda regeneruje pozornost, působí jako prevence ADHD poruchy chování ve školním věku. Většinu času trávíme venku za každého počasí (v zahradě, v lese, na louce), kde nám venkovní prostředí a přírodniny nahrazují běžnou třídu. Využíváme rozmanitého prostředí pro přirozené rozvíjení kreativity a fantazie.

Ve svém přístupu k dětem využíváme nenásilnou komunikaci a vědomý přístup. Na děti působíme a jednáme dle jejich vývojové úrovně a potřeb v souladu s potřebami skupiny, které je dítě součástí. Vycházíme z postoje, že děti potřebují láskyplnou důslednost, jasnou a srozumitelnou komunikaci, jistotu, přijetí, participaci, bezpečí, lásku a klid. Součástí práce ve skupině je i osvojování společenských hodnot (hodnot naší ústavy – spravedlnost, tolerance, respekt, pluralita, spolupráce, laskavost, komunikace a  zásad slušného chování).

Lektoři se snaží pro dítě připravit a upravovat prostředí, aby bylo jasné a bezpečné. Aby děti byly spokojené a šťastné. Usilujeme o dobré podmínky pro soužití dětí v kolektivu a posilujeme sebevědomí dětí a jejich důvěru ve vlastní schopnosti. V dětech tím podporujeme sebejistotu a sebeúctu.  Snažíme se, aby školka byla bezpečným prostorem, kde se děti mohou svobodně vyjádřit, a aby děti věřily v sebe a své schopnosti. Každý má prostor vyslovit svůj názor, ale učíme se naslouchat a respektovat názor druhých. Děti se učí za podpory lektora zvládat konfliktní situace. Snažíme se děti přivést k tomu, aby s druhým soucítily a dokázaly si uvědomit, jak se cítí ten druhý. V případě konfliktu děti nesoudíme, nehledáme viníky, pouze konstatujeme, co vidíme. Nejednáme z pozice moci dospělého. Lektor  je pro děti průvodce a rádce. Mnoho aktivit vzniká na základě podnětů od dětí, lektor je pouze dále rozvíjí.

Další metodou, kterou využíváme, je prožitkové učení a zážitková pedagogika. Dětem nejsou předávány hotové informace, názory a postoje. Spolu s dětmi jsou utvářeny mnohé aktivity v rámci celého dne. Děti dochází k vlastním závěrům na základě prožitku a vlastní zkušenosti. Každý si může vše okolo ohmatat, prožít a tím si vytvořit svou reálnou představu. Lektoři se snaží předávat dětem informace zážitkovou formou, tak aby nové poznatky lépe zpracovaly a zapamatovaly si je. I oni sami si uvědomují, že předškolní děti se učí nápodobou jich samých, rodičů a pocity a prožitky s tím spojenými.